Webdesign principper

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Webdesign principper

Så det er ret klart, at fokus på webdesign og brugervenlighed (f.eks. at bruge Google Analytics til at få en idé om den gennemsnitlige opløsning for dine brugere) er en god start.

Når du vil designe et websted, hvor folk kan registrere sig for deres medlemskab eller få information som i ovennævnte eksempel på e-handel, skal du fokusere på din bruger.

Det er her webdesignet starter; det handler ikke kun om flot grafik, nogle gange kan det være mere at vise mindre (tilføje knapper med tydelige titler i stedet for at tilføje en linje tekst med komplicerede overskrifter). Den vigtigste del er dog konsistens (af farver, skrifttyper og placering/funktionalitet af elementer).

Det er vigtigt at fokusere på brugeroplevelsen for kunder, der har særlige behov, så i første omgang er det bedre at skabe en wireframe af dit websted og gå derfra.

En anden god idé er også at lære de bedste SEO-praksis at kende, for hvis du vil have nogen til at finde dit webdesign senere, kan du ikke glemme disse.

Du skal også vide, hvad din målgruppe er og tage det i betragtning (viden om alder, uddannelsesniveau osv.). Hvis du kender disse ting, vil det være lettere at designe et websted, der giver mening for brugeren. En god idé ville være at komme med en form for arbejdsgang (en plan, der skal følges). Hvis du ved, hvilket punkt du skal nå med dit webdesign senere (f.eks. at brugeren skal modtage en e-mail), er det nemmere at beslutte, hvad der skal ske først, og hvordan det vil se ud i sidste ende.

I sidste ende er det også vigtigt at have en god arbejdsgang, når du designer en hjemmeside, fordi det tilføjer struktur og sammenhæng. Hvert trin kan dokumenteres, så alle ved, hvad der er blevet gjort før, hvilket resulterer i, at der er færre fejl til stede i det endelige produkt.

Hvis du har alle disse ting i tankerne, mens du laver et webdesign, vil resultatet blive bedre i sidste ende.

Share.

About Author

Comments are closed.