Spar tid og penge med en IT-supportaftale


I små virksomheder eller som selvstændig skal man hele tiden gøre op med sig selv, om det bedst kan betale sig at lave ekstra opgaver selv, som f.eks. bogføring, løn, opsætning af IT, osv. – eller om det bedre kan svare sig at udlicitere dem.

Der er ikke noget endegyldigt svar. Det vil altid være en definitionssag, der afhænger af flere forskellige ting. Du skal bl.a. kigge på:

  • Dine egne kompetencer til selv at løse opgaverne
  • Hvor travlt du ellers har i din virksomhed med andre opgaver
  • Din generelle økonomi og likviditet i virksomheden

I det store og hele handler det altså om, hvorvidt du kan varetager opgaverne selv – og hvis du ikke kan, så er det bedst at trække på hjælp udefra. Det er især rigtigt, når det gælder IT-support, da det kræver en del ekspertise at finde og opsætte de rette løsninger. Vi kommer derfor her med 3 gode grunde til, hvorfor en IT-supportaftale er en god idé.

 Optimér din indtjening

Uanset om du arbejder i en lille virksomhed – eller helt som selvstændig – så er sandsynligheden for, at du tjener flest penge altså, når du er ude ved kunderne, ikke når du sidder bag ved skrivebordet og kæmper med et IT-problem. Faktisk kan langt de fleste, der ikke beskæftiger sig med IT til dagligt, tjene flere penge i timen end de sparer ved selv at bøvle med diverse IT-problemer. Hvis du altså ikke selv sidder inde med en ekspertise i IT og kan løse problemet så hurtigt som en IT-supporter, så er en IT-supportaftale altså en god investering.

Undgå frustration og tidsspilde

Det kan være utroligt frustrerende at arbejde med IT – især når man ikke ved, hvad problemet er – og det kan stjæle en masse tid, som du i stedet kunne bruge på at tjekke mails, bogføre eller strikke et tilbud sammen til en kunde. Med en fast IT-supportaftale kan du spare de frustrationer og den tid, fordi du hurtigt kan få løst problemet, ofte ved et enkelt opkald. Langt de fleste IT-supportere kan nemlig i dag hjælpe nemt og hurtigt via fjernstyring, så du behøver ikke engang vente på, at de kommer forbi i de fleste tilfælde.

Få hjælp til stort og småt

Med en IT-supportaftale behøver du ikke gå og bekymre dig over, hvor dyrt det bliver at få IT-hjælp. Du ved nemlig allerede på forhånd, hvad det koster – og du kan ringe med både stort og småt, inden for den ordning du har valgt. Du skal altså ikke forholde dig til andet end en fast månedlig pris – medmindre du selvfølgelig vil have hjælp til større ting, der ikke er en del af din aftale.