Sådan går du fra fysisk butik til online butik


Måske har du en fysisk butik, hvor du har været vant til at sælge alle dine produkter i personlig relation til dine kunder. Måske er du en kreativ kunstner, der er vant til at sælge dine produkter på markeder . Det kan her være, at det er gået ned ad bakke med kunderne under Corona pandemien, hvor mange af kunderne nu er blevet vant til at søge mod online universet i stedet for, fordi de har opdaget hvor tilgængeligt det er.

Fang dine kunder online

Derfor kan det være at det er en helt ny verden for dig, at du skal til at promovere dig selv og dine produkter online og måske ved du ikke så meget om online markedsføring. Derfor kan det være en stor udfordring, at få opbygget et online brand og webunivers, der taler til dine kunder på samme måde, som du da du havde en fysisk butik. Hvad gør man så? Så samarbejder man med et https://webbureau.dk som kan hjælpe dig med at opbygge en film hjemmeside, der tilmed er brugervenlig og som er nem at navigere i. 

Hjemmesiden er dig, bare online

En hjemmeside er i dagens Danmark dit vigtigste onlinevisitkort, fordi det illustrerer, hvordan du er som virksomhed og hvad du står for. Et webbureau kan hjælpe dig med at udvikle en hjemmeside, der matcher dit brand og dine produkter. Det hele handler om, at dine kunder skal kunne se, hvem du er, og hvad du står for, og det skaber troværdighed og gør at de i sidste ende gerne vil forblive loyale kunder over for dig og dine produkter. De skal gerne kunne få samme oplevelse som i din fysiske butik. 

Få lavet en SEO analyse 

Når du skal skrive tekster til din hjemmeside kan du vælge at få lavet en SEO analyse af webbureauet. Her får du at vide hvilke søgeord, som dine kunder typisk søger på, når de søger på søgemaskinerne, og det kan være alt fra enkelte ord til sætninger og spørgsmål. Når du har integreret disse søgeord i dine tekster, vil det være meget nemmere for kunderne at finde dig, fordi du kommer højere op i søgeresultaterne på søgemaskinerne. Alt dette er ren digital teori, men mange studier har vist, at der faktisk er en effekt i, at du er så højt oppe i søgeresultaterne på Google og andre søgemaskiner som overhovedet muligt. Det handler nemlig om synlighed, og her er du altid i konkurrence med mange andre på markedet, og derfor skal kunderne i første omgang kunne vide at du eksisterer og dette  hjælper https://webbureauer.dk dig med.